Temat: Czym się interesuję?

 

  1. Co to jest hobby? (uczeń udziela odpowiedzi).

 

  1. Kwestionariusz Karta zainteresowań (załącznik nr 1 i arkusz odpowiedzi załącznik nr 2) – otwieramy i drukujemy jeśli mamy taką możliwość, jeżeli nie odpowiedzi zapisujemy na kartce).

 

Macie przed sobą pytania dotyczące czynności, jakie lubicie i jakich nie lubicie wykonywać. Na każde pytanie należy odpowiedzieć znakami: +, - lub ?, które wpiszecie w odpowiednie kratki arkusza odpowiedzi. Pytania są ponumerowane – każdemu pytaniu odpowiada na arkuszu kratka oznaczona tym samym numerem. Jeżeli daną czynność bardzo lubicie, wpiszcie w odpowiednią kratkę dwa plusy. Jeśli tylko lubicie, wpiszcie jeden plus. W przypadku, gdy danej czynności nie lubicie wykonywać, wpiszcie w kratkę jeden minus. Jeśli danej czynności bardzo nie lubicie wykonywać, wpiszcie dwa minusy. Jeżeli zaś danej czynności nie znacie lub nie wykonywaliście nigdy i trudno Wam odpowiedzieć na pytanie, wpiszcie w kratkę znak zapytania. Starajcie się odpowiedzieć na pytanie szczerze, nie namyślając się długo.

 

  1. Po wypełnieniu arkusza odpowiedzi (załącznik nr 2), uczniowie mogą sami zastanowić się nad propozycjami zawodów, w których przydatne są poszczególne zainteresowania. Można skorzystać też z poznanego na poprzednich zajęciach narzędzia - https://mapakarier.org/paths?ins=true&environment=683

 

  1. Podsumowanie

Każdy uczeń może zapisać swoje najwyższe wyniki na kartce. Zastanawia się: jakie profile zainteresowań dominują w Twojej klasie lub u Twoich domowników ? Czy uważasz, że wyniki testu są trafne? Czy test potwierdził się Twój wynik testu inteligencji wielorakiej Gardnera a może zupełnie jest inny?

 

 

 

Wątpliwości, refleksje i pytania związane z tematem wysyłamy na adres: b.bisewska@sp.edu.gdansk.pl